Hoe kan je deze maand méér bereiken in jouw business?

Hoe kijk jij terug op afgelopen maand?

Ben je tevreden over wat je hebt kunnen doen? Of had je eigenlijk meer willen bereiken?

Misschien ben je teleurgesteld in wat je uiteindelijk hebt kunnen doen en begrijp je niet helemaal waarom het niet gelukt is om meer te doen. Je bent betrokken, enthousiast en ambitieus en werkt hard. 

Waarom haal je dan sommige doelen niet?

Ik weet hoe frustrerend dat is, want zo ging ik een tijd geleden ook te werk.
En ook nu haal ik haal echt niet elke maand al mijn doelen. Het gaat nou eenmaal niet altijd zoals je gepland had.

Maar ik heb wél ontdekt hoe ik m’n kansen om mijn doelen te behalen kan vergroten. En zo sneller vooruit te komen in mijn business. 

Zo heb ik ontdekt dat een kwartaalplanning mij enorm helpt om de focus te behouden en dichter bij mijn doelen te komen.

Voor elk kwartaal maak ik een kwartaalplanning. Dat is mijn leidraad voor dat kwartaal. Zo heb ik helder wat ik in een kwartaal wil bereiken en welke stappen daarvoor nodig zijn om dat ook echt te realiseren.

Bij de start van een nieuwe maand pak ik mijn kwartaalplanning erbij zodat ik goed kan evalueren hoe het is gegaan en wat de beste vervolgstappen zijn.  

Wil je het komende maand
slimmer aanpakken?

1. Blik terug op afgelopen maand

Veel ondernemers kijken vooral vooruit en daar is niks mis mee. Maar het is extra waardevol wanneer je dat combineert met terugblikken op de afgelopen periode. Hiervan kan je zoveel leren en die kennis meenemen in de nieuwe maand.

3 vragen die je jezelf kan stellen om kritisch terug te blikken:

  • Wat wilde ik de afgelopen maand bereiken?
  • Wat is er daarvan gelukt? Hoe kwam dat?
  • Wat is er niet gelukt en waarom?

Deze vragen geven je niet alleen inzicht in wat je (wel en niet) hebt bereikt, maar ook het waarom erachter. En dat is zo cruciaal om jouw werkwijze te kunnen verbeteren en optimaliseren.

2. Kijk vooruit op komende maand

Ik kijk naar mijn kwartaalplanning en maak zo nodig wat kleine aanpassingen.

Dan beantwoord ik deze vragen voor de nieuwe maand:

  • Welke doelen wil ik in de komende maand behalen?
  • Wat zijn de deadlines hiervoor?
  • Wat is ervoor nodig om dat te realiseren?

In een maandoverzicht noteer ik mijn belangrijkste deadlines, zodat ik in één oogopslag helder heb wat wanneer af moet zijn.

De taken die ik moet doen om een doel te behalen, verwerk ik in Asana en hierbij geef ik meteen iedere taak een datum. 

3. Optimaliseer jouw werkwijze

Jouw focus is cruciaal voor het efficiënt inzetten van jouw tijd. Wat nou als je de tijd die je aan het werk bent nog beter kan gebruiken, waardoor je sneller een taak af hebt en eerder een doel behaald? Zo bespaar je tijd en groei je sneller als business.

Elke maand kijk ik daarom wat ik kan doen om mijn werkwijze te optimaliseren:

  • Wat hielp me afgelopen maand om te focussen?
  • Waar liep ik vooral tegenaan (vb. vaak m’n telefoon checken of continu gestoord worden door een nieuwe mail)
  • Hoe kan ik dat verbeteren in de komende maand?

Door elke maand terug te blikken, vooruit te kijken en jouw focus te optimaliseren, zorg jij ervoor dat je slimmer en efficiënter te werk gaat. Zo kan jij komende maand méér bereiken in minder tijd. 

Veel succes deze maand!


Ik ben Myra en altijd op zoek hoe ik mijn business slimmer kan runnen zodat ik efficiënter werk en tijd kan besparen. Mijn beste bevindingen deel ik met jou!

Vragen?

Ik denk graag met je mee. Stuur me een mailtje.